Суббота, 27.05.2017, 22:23
Приветствую Вас Гость | RSS

Дубоссарский индустриальный техникум.

Меню сайта
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Каталог статей

Главная » Статьи » Молдовень, пэстраци-вэ граюл!

Техноложий информационале комуникационале.

Техноложииле  информационале  комуникационале   ын прочесул едукационал.

Рецяуа интернет поартэ ун потенциал енорм де сервичий едукационале ши девине о парте интегратэ  а едукацией модерне. Приминд дин рецяуа  интернет   информаций, елевий  добындеск  абилитэць:
-де а гэси интенционат информацие ши де а о систематиза дупэ черинце;
-де а ведя  информация  ын ансамблу, ну фрагментатэ;
-де а евиденциа принчипалул ын месажеле  де информаций.

Сынт ши унеле  бенефичий пентру студенць ын  фолосиря техноложиилор  информационале  комуникационале     ореле  едукативе:
- Техноложииле  информационале  комуникационале фак лекцииле интересанте ши  дезволтэ мотивация;
-оферэ май мулте опортунитэць де а партичипа ла лукрул ын груп, дезволтаря абилиэцилор персонле;
-елевий ынчеп сэ ынцелягэ тема ка   урмаре а офертей май клар,  ефичиент ши динамик;
-пермите  утилизаря диферитор стилурь де  лукру, професорий пот аплика тоате типуриле де ресурсе, адаптынду-се   ла черинцеле спечифиче;
-елевий ынчеп сэ лукрезе май креатив,  девин май ынкрезуць;

Модификэриле ефектуате ын домениул техноложиилор информационале  комуникационале   ын прочесул едукационал  ау май мулте   аспекте:
- инфлуенца утилизэрий техноложиилор  информационале  комуникационале     асупра елевулуй.

Лукрул  пе  ачесте   техноложий ну  нумай  кэ   пэстрязэ  структура  пе чиклу   де  ынвэцэмынт   женерал,   есте   пе   деплин   компатибил   ку   концинутул  миним облигаториу де едукаций, дар ши:
-контрибуе ла ридикаря интересулуй когнитив;
-промовязэ крештеря резултателор елевилор;
-пермите елевилор  сэ се експриме ынтр-ун рол ноу,  формязэ деприндерь де активитате индепендентэ  продуктивэ;
-контрибуе ла креаря  реушитей  ыналте;
-контрибуе ла креаря   реушитей  фиекэруй   елев.

          Техноложииле  информационале  комуникационале   лукрязэ пентру  ун анумит копил. Елевул акумулязэ атытя куноштинце, кыт есте капабил,  лукрязэ  ын  ритм  ши ку сарчинь каре сунт  оптиме пентру ел. Ну екзистэ нич о ындоялэ,  кэ  техноложииле  информационале  комуникационале   се реферэ  ла  техноложий  ной  ши ар требуи  сэ фие имплиментате пе ларг ын прочесул де  едукацие а вииторилор  спечиалишть..

Инфлуенца утилизэрий техноложиилор  информационале  комуникационале   де кэтре професор сунт позитиве: се економисеште тимпул ла лекцие,  материя се студиязэ май профунд, креште мотивация   студиерий анумитуй  феномен, капачитатя де а утилиза ла ачеящь лекцие  аудио, видео ши мултимедиа  материале,   посибилитатя  формэрий  компетенцей де комуникаре а елевилор,  деоарече ей девин   партичипанць  активь  ла  лекцие  ну  нумай  ын тимпул евениментулуй,  дар  ши  ла  прегэтиря лекцией, ши  ла етапа де формаре а структурий  орей де  класэ.

Ку ажуторул техноложиилор  информационале  комуникационале     се апликэ диферите активитэць  кончепуте пентру о позицие  активэ а елевилор пентру а обцине ун нивел суфичиент де куноштинце  ла темэ сэ гындяскэ индепендент, сэ резолве диферите ситуаций  ын  вяцэ,  сэ ынвеце   ын мод индепендент  пентру а екстраже  информацииле  нечесаре.

Системул  де ынвэцэмынт актуал  нечеситэ информатизаря прочеселор  де инструире. Ын лумя де азь -  луме дижиталэ, кум о нумеск  мулць локуиторь ай  планетей  ноастре,  фэрэ  техноложий информационале  ну не дескуркэм.

Ар требуи сэ фие ремаркат ши ун нивел скэзут де мотивацие пентру ка елевий сэ студиезе  регулиле  де  компортаре.   Репетынд програма школий, не стрэдуим сэ дескидем ной перспективе ши опортунитэць пентру а едука  тинерь  фрумошь  ла  кип  ши  ла  суфлет. Трэинд ынтр-о епокэ де техноложий информационале, епокэ а сочиетэций пост- индустриале, каре скимбэ рапид ынцележеря едукацией модерне. Есте импортант  де  а ынвэца елевул  сэ гындяскэ, сэ анализезе, сэ формулезе проприул пункт де ведере.  Едукация,  ка нич ун алт обьект, нечеситэ о кантитате маре де мункэ индепендентэ а елевулуй зи де  зи  синестэтэтор. Рэспындиря калулаторулуй ын вяца модернэ а кондус ла фаптул утилизэрий ачестуй инструмент техноложик пентру а  ынвэца диферите субьекте. Едукация  ну есте ексчепцие. Май мулт декыт атыт авынд ын ведере тоате дификултэциле ку каре се конфрунтэ професорий, калкулаторул девине чел май бун мижлок де  ынвэцаре-едукаре, каре жоакэ ун рол импортант ын крештеря мотивацией компортэрий позитиве. Капачитатя де а лукра ку калкулаторул есте ун мотив импортант пентру компартамент, астфел ынкыт професорул требуе сэ фолосяскэ ачастэ мотивацие компетент.

Апроапе  фиекаре   елев  фолосеште  телефон  мобил,   ун  калкулатор. Интересул кэтре техноложииле информационале комуникационале есте  май  маре  декыт кэтре традиционалеле каете  ши  мануале.  Ку тоате ачестя, депэширя  дификултэцилор   требуе  сэ  фие   о приоритате  фиекаре професор.

Ын тимпул де фацэ  професорул поате  елабора ун програм   де курсурь, лекций, базате пе  утилизаря ресурселор информационале комуникационале. Ноиле техноложий  се фолосеск  ын диферите домений. Посибилитэциле  сунт  нелимитате. Орьунде  ну  с-ар ынтребуинца  ТИК есте клар, кэ еле  сунт вииторул.

Ынвэцэтор де лимба ши литература молдовеняскэ  Бежан Е. А.

 

Категория: Молдовень, пэстраци-вэ граюл! | Добавил: dmpl50 (22.12.2016)
Просмотров: 48 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar
Вход на сайт
Поиск
Погода

Copyright MyCorp © 2017
Хостинг от uCoz